Selasa, 2 Jun 2009

Catatan Kosong #11 - Jarang Pulak Aku Dengar Buat Perkara Baik Itu Seronok!....

Benda-benda yang dilarang itu lah yang teringin sangat untuk dibuat, mungkin sifat kita sebagai manusia untuk mencuba, barangkali mungkin...Dan sebagai manusia, kita tak akan fikirkan kemungkinan sangat, walaupun kita tahu impaknya terhadap kesan dari tindakan tersebut mungkin buruk, tapi sebab perasaan ingin tahu sangat menebal maka kesan sampingan tu boleh tolak tepi dulu...Atau, kamu fikir macam mana?...

Hidup tak payah la komplikated sangat, kalau nak buat tu buat ajerlah, bila kau fikir 2 - 3 kali aku jamin benda yang kau "planning" dalam kepala otak tu tentu dah jadi tak "thrill"....Atas sebab tu jugalah kadang-kadang aku banyak bagi pendapat yang mendorong dari melarang, nak buat camana, kalau aku larang pon kau mesti buat jugak kan? Lagipun sebenarnya, sesuatu benda atau perkara lebih bagus kita rasai sendiri akibatnya, baru kita tahu apa yang bagus dan tak bagusnya, dok gitu?...

Masa muda (cisss...bila tulis gini rasa macam aku tua la pulak), adalah masa yang amat bagus untuk buat sesuatu yang tak masul akal, semangat meluap-luap macam dua orang manusia dalam bilik tanpa pakaian tapi tak tahu nak mula kat mana, malu-malu itik la kiranya...kalau tak buat kau tak merasa tapi kalau kau buat sedia la akan akibatnya, kalau tanya aku baik teruskan....Bukannya aku galakkan, tapi peluang hanya akan datang sekali, kalau kedua kali, hilanglah "adventure"nya....

Aku masih mengharap hari ini berlalu dengan tenang,

Benda baik esok-esok pun boleh buat kan?...

Salam...Adios...

Tiada ulasan: